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Thema: Problem mit EK4

  1. #1

    Standard Problem mit EK4

    Hallo an Alle


    Hab ein Problem mit meinen Civic EK4. Bei normalen Betriebstemperatur u zwischen 3- 4 u/min hab Zündaussetzer.
    Wenn ich in Vtec bereich fahre kann zusehen wie bei AMG, dass die Spritanzeige runter geht!

    Folgendes schon gemacht:
    Neuer Map- Sensor aber von Usa gekauft!
    Zündkerzen neu
    Zündverteiler sauber gemacht.
    Zündkabel , Zündverteilerkappe sind vor paar Jahren neu reingekommen
    Zum auslesen hab leider keine Diagnose Fehlerliste.

    Für jeden Tipp wäre dankbar

  2. #2
    trolling you to death Avatar von Limo
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    Lambdasonde ?

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  3. #3
    official HP-Poach-Minister e.V. Mitglied Avatar von Lori-DC2
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    Ja, extrem hoher Spritverbrauch kann an ner defekten Lambdasonde liegen...

    Zum Fehler auslesen benötigst du nur einen Draht. Lies dir das mal durch:
    http://www.hondapower.de/forum/showt...BS-Fehlercodes


    Ich baller’ in dem Coupé mit 240 über die Bahn - dat is meine Freiheit!
    - Karl-Heinz Grabowski -

  4. #4

    Standard

    Danke Männers ,ausblinken weiss ich wie es geht Lori, bloss die Fehlercodeliste finde ich nicht!!!

  5. #5

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    Wenn zwei Lampen blinken bsp. Check und SRS

  6. #6
    official HP-Poach-Minister e.V. Mitglied Avatar von Lori-DC2
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    Das ist schon mal gut, dass du das weißt... aber warum klickst du nicht den von mir geposteten Link an?
    Denn dort im aller ersten post ist ein Link zur pdf Datei der Fehlercodliste.


    Ich baller’ in dem Coupé mit 240 über die Bahn - dat is meine Freiheit!
    - Karl-Heinz Grabowski -

  7. #7

    Standard

    Lori hab ich, danke ist die so klein?! Muss ich morgen ausblinken

  8. #8
    Roster, Klöße & Bier e.V. Mitglied Avatar von Alf
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    Code Meaning
    1 O2A - Oxygen sensor #1
    2 O2B - Oxygen sensor #2
    3 MAP - manifold absolute pressure sensor
    4 CKP - crank position sensor
    5 MAP - manifold absolute pressure sensor
    6 ECT - water temperature sensor
    7 TPS - throttle position sensor
    8 TDC - top dead centre sensor
    9 CYP - cylinder sensor
    10 IAT - intake air temperature sensor
    12 EGR - exhaust gas recirculation lift valve
    13 BARO - atmospheric pressure sensor
    14 IAC (EACV) - idle air control valve
    15 Ignition output signal
    16 Fuel injectors
    17 VSS - speed sensor
    19 Automatic transmission lockup control valve
    20 Electrical load detector
    21 VTEC spool solenoid valve
    22 VTEC pressure valve
    23 Knock sensor
    30 Automatic transmission A signal
    31 Automatic transmission B signal
    41 Primary oxygen sensor heater
    43 Fuel supply system
    45 Fuel system too rich or lean
    48 LAF - lean air fuel sensor
    54 CKF - crank fluctuation sensor
    58 TDC sensor #2
    61 Primary oxygen sensor
    63 Secondary oxygen sensor
    65 Secondary oxygen sensor heater

    Flash code OBD-11 code Fault location Probable cause
    – PO, P2, uo Refer to OBD-11 trouble code tables –
    1 – Heated oxygen sensor (H02S) – front – circuit/voltage low/high Wiring open/short circuit, H02S, fuel system, ECM
    3 – Manifold absolute pressure (MAP) sensor – circuit/voltage high/low Wiring, MAP sensor, ECM
    4 – Crankshaft position (CKP) sensor – circuit malfunction/range/performance problem Wiring, CKP sensor, valve timing, ECM
    5 – Manifold absolute pressure (MAP) sensor – range/performance problem Hose leak, MAP sensor
    5 P1128 Manifold absolute pressure (MAP) sensor – pressure lower than expected MAP sensor
    5 P1129 Manifold absolute pressure (MAP) sensor – pressure higher than expected MAP sensor
    6 – Engine coolant temperature (ECT} sensor – circuit/voltage low/high Wiring short/open circuit, ECT sensor, ECM
    7 – Throttle position (TP) sensor – circuit/ voltage low/high Wiring, TP sensor, ECM
    7 P1121 Throttle position (TP) sensor- position lower than expected TP sensor
    7 P1122 Throttle position (TP) sensor – position higher than expected TP sensor
    8 P1359 Crankshaft position (CKP) sensor – connector disconnection Wiring
    8 P1361 Crankshaft position (CKP) sensor- intermittent signal CKP sensor
    8 P1362 Crankshaft position (CKP) sensor – no signal Wiring, CKP sensor, ECM
    9 P1381 Camshaft position (CMP) sensor- intermittent signal CMP sensor
    9 P1382 Camshaft position (CMP) sensor- no signal Wiring, CMP sensor, ECM
    10 – Intake air temperature (IAT) sensor- circuit/ voltage low/high Wiring short/open circuit, IAT sensor, ECM
    12 P1491 Exhaust gas recirculation (EGR) system – valve lift insufficient Wiring, EGR valve/position sensor, EGR solenoid, hose leak/blockage, ECM
    12 P1498 Exhaust gas recirculation (EGR) valve position sensor – voltage high Wiring, EGR valve/position sensor, ECM
    13 P1106 Barometric pressure (BARO) sensor – range/performance problem ECM
    13 P1107 Barometric pressure (BARO) sensor- circuit/voltage low ECM
    13 P1108 Barometric pressure (BARO) sensor – circuit/voltage high ECM
    14 – Idle control system – malfunction lAC valve, throttle body
    14 P1508 Idle air control (lAC) valve – circuit failure Wiring, lAC valve, ECM
    14 P1509 Idle air control (lAC) valve – circuit failure Wiring, lAC valve, ECM
    17 – Vehicle speed sensor (VSS)- circuit malfunction/range/performance problem Wiring, VSS, ECM
    19 – AT – lock-up system malfunction Lock-up control system
    19 P1753 AT -lock-up control solenoid A- circuit failure Wiring, lock-up control solenoid, ECM
    19 P1758 AT – lock-up control solenoid 8 – circuit failure Wiring, lock-up control solenoid, ECM
    20 P1297 Electrical load sensor – circuit/voltage low Wiring, electrical load sensor, ECM
    20 P1298 Electrical load sensor – circuit/voltage high Wiring, electrical load sensor, ECM
    22 P1259 VTEC system malfunction Wiring, VTEC solenoid/pressure switch, ECM
    23 – Knock sensor (KS) – circuit malfunction Wiring, KS, ECM
    30 P1655 AT/CVT to ECM signal -failure Communication. wire, ECM
    41 – Heated oxygen sensor (H02S) – front – circuit malfunction Wiring, ECM
    41 P1166 Heated oxygen sensor (H02S) – front – heater circuit Wiring, H02S, ECM
    41 P1167 Heated oxygen sensor (H02S) – front – heater circuit malfunction Wiring open circuit, H02S
    45 – Mixture too lean/rich Fuel system, front H02S, injectors, MAP sensor, wiring, mechanical fault
    48 P1162 Heated oxygen sensor (H02S)- front- circuit malfunction Wiring, H02S
    48 P1168 Heated oxygen sensor (H02S) – front – voltage low Wiring short circuit
    48 P1169 Heated oxygen sensor (H02S) – front – voltage high Wiring
    54 P1336 Crankshaft position (CKP) sensor 2 – intermittent signal CKP sensor
    54 P1337 Crankshaft position (CKP) sensor 2 – no signal Wiring, CKP sensor, ECM
    61 – Heated oxygen sensor (H02S) – front – slow response H02S, exhaust system
    61 P1163 Heated oxygen sensor (H02S) – front – slow response H02S
    61 P1164 Heated oxygen sensor (H02S) – front – range/performance problem H02S
    61 P1165 Heated oxygen sensor (H02S) – front – range/performance problem H02S
    63 – Heated oxygen sensor (H02S) – rear- slow response/circuit/voltage low/high Wiring, H02S, ECM
    65 – Heated oxygen sensor (H02S) – rear- circuit malfunction Wiring, ECM
    67 – Catalytic converter – efficiency below limit Catalytic converter, rear H02S
    70 – AT – lock-up clutch not engaging/no gear shift Wiring, mainshaft speed sensor, countershaft speed sensor, lock-up control system, shift solenoid (SS) AlB, ECM, TCM
    70 – CVT – poor acceleration Wiring, ignition coil, TCM
    70 P1705 AT – gear shift malfunction Wiring, range position switch, ECM
    70 P1705 AT – lock-up clutch not engaging Wiring, range position switch, ECM
    70 P1705 CVT – gear shift malfunction Wiring, range position switch, TCM
    70 P1706 AT- gear shift malfunction Wiring, range position switch, ECM
    70 P1706 AT – lock-up clutch malfunction Wiring, range position switch, ECM
    70 P1706 CVT – gear shift malfunction Wiring, range position switch, TCM
    70 P1753 AT – lock-up clutch not engaging/ disengaging Wiring, lock-up control solenoid, ECM
    70 P1758 AT- lock-up clutch not engaging Wiring, lock-up control solenoid 8, ECM
    70 P1768 AT- poor/no gear shift Wiring, linear solenoid, ECM
    70 P1768 AT- lock-up clutch not engaging Wiring, linear solenoid, ECM
    70 P1790 CVT – kick-down malfunction Wiring, TP sensor, TCM
    70 P1790 CVT – gear shift malfunction Wiring, TP sensor, TCM
    70 P1791 Constantly variable transmission (CVT) Wiring, VSS, TCM
    70 P1793 Constantly variable transmission (CVT) Wiring, MAP sensor, TCM
    70 P1870 CVT – poor acceleration Wiring, shift control linear solenoid, TCM
    70 P1873 CVT – poor acceleration Wiring, PH-PL control linear solenoid, TCM
    70 P1879 CVT – poor acceleration Wiring, start clutch control linear solenoid, TCM
    70 P1882 Constantly variable transmission (CVT) Wiring, inhibitor solenoid, TCM
    70 P1885 CVT – poor acceleration Wiring, drive pulley speed sensor, TCM
    70 P1886 CVT – poor acceleration Wiring, driven pulley speed sensor, TCM
    70 P1888 CVT – poor acceleration Wiring, secondary gear shaft speed sensor, TCM
    70 P1890 CVT – poor acceleration Shift control system
    70 P1891 CVT – poor acceleration Start clutch control system
    71 – Cylinder No.1 – misfire Fuellignition/EGR system, injector, wiring, mechanical fault
    72 – Cylinder No.2 – misfire Fuel/ignition/EGR system, injector, wiring, mechanical fault
    73 – Cylinder No.3 – misfire Fuel/ignition/EGR system, injector, wiring, mechanical fault
    74 – Cylinder No.4 – misfire Fuel/ignition/EGR system, injector, wiring, mechanical fault
    80 – Exhaust gas recirculation (EGR) solenoid – insufficient flow EGR valve, hose leak/blockage
    86 – Engine coolant temperature (ECT) sensor – range/performance problem ECT sensor, cooling system
    90 P1456 Evaporative emission (EVAP) canister purge system – leak detected (fuel tank) Hose, fuel tank/pressure sensor, fuel filler cap, EVAP valve/bypass solenoid, EVAP two way valve, EVAP canister/vent valve
    90 P1457 Evaporative emission (EVAP) canister purge system – leak detected (canister) Hose, fuel tank/pressure sensor, EVAP valve/bypass solenoid, EVAP two way valve, EVAP canister/vent valve
    91 – Fuel tank pressure sensor- circuit/voltage low/high Hose leak/blockage, wiring, pressure sensor, ECM
    92 – Evaporative emission (EVAP) canister pure system – incorrect flow Wiring, EVAP solenoid, EVAP canister, hose leak/blockage, ECM
    95 – Fuel rail pressure (FRP) sensor- range/ performance problem/voltage high/low Wiring open or short to ground, FRP sensor, ECM
    96 P1182 Fuel temperature sensor – low input Wiring short to ground, fuel temperature sensor, ECM
    96 P1183 Fuel temperature sensor- high input Wiring open circuit, fuel temperature sensor, ECM
    97 P1192 Fuel tank pressure sensor- low input Wiring open or short to ground, fuel tank pressure sensor, ECM
    97 P1193 Fuel tank pressure sensor – high input Wiring open circuit, fuel tank pressure sensor, ECM
    98 P1187 Fuel tank temperature sensor – low input Wiring short to ground, fuel tank temperature sensor, ECM
    98 P1188 Fuel tank temperature sensor – high input Wiring open circuit, fuel tank temperature sensor, ECM
    – P1300 Random misfire lgnition/fuei/EGR system, MAP sensor, lAC valve
    – P1607 Engine control module (ECM) – internal circuit failure ECM
    – P1705 AT range position switch – circuit failure Wiring, range position switch, ECM
    – P1706 AT range position switch – no signal Wiring, range position switch, ECM

  9. #9

    Standard

    Danke Alf! Ausgeblinkt hab ich, eine Packung voller Überraschungen

  10. #10
    Eichhorns best friend! e.V. Mitglied Avatar von SPY#-2194
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    Welche Codes hast du denn ermittelt?

    Edit:

    Kede Lampe blinkt separat die Fehler des jeweiligen Systems, ECU, ABS und SRS. Reset ist dann auch unterschiedlich.
    Benutzen, statt putzen!
    "Das ist nur optisch angerissen, da ist kein richtiger Riss."

    Der Programmierer der Autokorrektur ist ein Erdloch und soll sich ins Knie fügen!

  11. #11

    Standard

    Spy nix Gutes

    62,61,11,52,64,54
    Was ich rausgekriegt hab.
    54 CKF Sensor 61 Primary Oxygen Sensor , 54 Crank fluctuation Sensor

  12. #12
    Eichhorns best friend! e.V. Mitglied Avatar von SPY#-2194
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    Nach der Liste http://stefanhengen.de/HP/fehlercodes.pdf :

    11 - wheel senor (open/short to body ground/short to power) FR

    52 - motor stuck OFF

    54 - fail-safe relay

    61 - ignition voltage
    62 - ignition voltage


    64 finde ich nicht.















    Aber der Fülle an Fehlern vermute ich mal, da hat ein Massepunkt keinen sauberen Kontakt, oder wie gesagt, der Notaus ist "falsch" verkabelt und du funkst unkontrolliert in den Kabelbaum.
    Benutzen, statt putzen!
    "Das ist nur optisch angerissen, da ist kein richtiger Riss."

    Der Programmierer der Autokorrektur ist ein Erdloch und soll sich ins Knie fügen!

  13. #13
    Roster, Klöße & Bier e.V. Mitglied Avatar von Alf
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    11 -> Sensor mal sauber machen

  14. #14

    Standard

    Könnte mit Masse zu 90/ stimmen. Ich hab umbau gehabt EK 4Karosse in Ek4. Das ist so seltsam mit Listen, die stimmen nicht miteinander über ein.
    Hab eine von Maxrev!. Hab schon Lambda bestellt , damit ich grob die Fehler ausmärze.Hab ek4 Bj96 preface.
    Danke Spy halte dich auf laufenden. Was hast du für einen honda?

  15. #15

    Standard

    Was heisst Notaus falsch verkabelt???

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